ALKÜ ÖĞRENCİLERİNİN PROJELERİNE TÜBİTAK’TAN TAM DESTEK

  • ALKÜ BASIN
  • 25 Mart, 2024

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) öğrencileri tarafından yapılan 18 proje, TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023 Yılı 2. Dönem Çağrısı’na destek hakkı kazandı.

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) öğrencileri tarafından yapılan bilimsel ve akademik projeler tüm hızıyla devam ediyor. Üniversitelerde öğrenim görmekte olan lisans ve ön lisans öğrencilerini projeler yoluyla araştırma yapmaya teşvik etmeyi amaçlayan, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/2. dönem bilimsel değerlendirme sonuçları açıklandı.  ALKÜ’lü öğrencilerin yaptığı toplamda 18 proje, destek almaya hak kazandı. Eğitim Fakültesinden 7, Rafet Kayış Mühendislik Fakültesinden 5, Sağlık Bilimleri Fakültesinden 2, Tıp Fakültesinden 2, Spor Bilimleri Fakültesi ve ALTSO MYO’dan birer proje destek alacak.

REKTÖR TÜRKDOĞAN, ÖĞRENCİLERİ TEBRİK ETTİ 

ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, TÜBİTAK 2209-A- Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’ndan destek almaya hak kazanan öğrenciler ve danışman hocalarıyla ALKÜ Senato Salonu’nda buluştu. Toplantıya Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Mehmet Kılıç, Prof. Dr. Atıf Bayramoğlu, Prof. Dr. Mehmet Akın, öğrenciler ve danışman hocaları katıldı. Öğrencilerin ağzından projeleri tek tek dinleyen Rektör Türkdoğan, “ALKÜ olarak akademisyenlerimizin ve öğrencelerimizin projelerini her zaman destekledik. Bununla birlikte öğrencilerimizin projelerinin ve araştırmalarının daha da zenginleşmesi için Cikcilli Yerleşkesindeki Merkezi Araştırma Laboratuvarımızın en kısa sürede hizmete geçmesini istiyoruz.  Bundan sonra da öğrencilerimizin ve hocalarımızın projelerini desteklemeye devam edeceğiz. Öğrencilerimizin madenlerini hazineye çeviren hocalarımızın büyük emekleri bulunuyor. Projeleri desteklenen öğrencilerimizi ve danışman hocalarımızı başarılarından dolayı tebrik eder, başarılarının devamını dilerim.” dedi. Toplantı, hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.

Öğrenci Ad & Soyad

Danışman Ad & Soyad

Öğrenci Fakültesi

Öğrenci Bölümü

Proje Adı

Ayşe Nur ORAK 

Dr. Öğr. Üyesi Raziye DEMİRALAY

ALANYA TİCARET VE SANAYİ ODASI MESLEK YÜKSEKOKULU

BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI 

Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı Öğrencilerinin Özyeterlik Algıları İle İş Bulma Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Barış EMER

Doç. Dr. Emine BALCI

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 

Depremzede İlkokul Öğrencilerinin Okuma-Yazma Eğitiminde Yaşadığı Aksaklıkların Tespiti Ve Giderilmesi

Ece DİNLER

Doç. Dr. Eren LEHİMLER

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 

Araştırma Önerisinin Başlığı: Müzik Temelli Etkinliklerin Kullanımının Öğrencilerin Türkçe Dersindeki Başarısına Etkisi.

Uğur TONBAK

Doç. Dr. Eren LEHİMLER

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 

İlkokul Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Metaforik Algıları

Fevzi GEÇGEL

Doç. Dr. Eren lehimler

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 

: İlkokul Öğrencilerinde Yaratıcı Müzik Etkinliklerinin Müziğe Karşı Tutuma Etkisi

Seval ÇOBAN

Doç. Dr. Bora BAYRAM

EĞİTİM FAKÜLTESİ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Olaya Dayalı Metinlerin Çocuk Edebiyatında Karakter Geliştirme Bağlamında İncelenmesi.

Fadime AKKAYA

Dr. Öğr. Üyesi Raziye DEMİRALAY

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 

Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojilerine Yönelik Kaygılarının İncelenmesi

Yusuf ULUĞ

Doç. Dr. Bora BAYRAM

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Oluşturdukları Bilgilendirici Metinlerin Hata Analizi İle Değerlendirilmesi

Ahmet Sezer AKDENİZ

Dr. Öğr. Üyesi Özge Öztimur KARADAĞ

RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)

Ki-67 Estimation Mobile Application

Ahmet Hakan YILDIZ

Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Rıza HALLAÇ

RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)

Mekan Bilgi Platformu

Diğdem ÖZSEVİM

Öğr. Gör. Dr. Hamiyet ECİROĞLU

RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE)

Protokatekuik Asit?İn Mcf-7 Ve Mda-Mb-231 Meme Kanseri Hücre Hatlarında Apoptotik Yolaklar Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması

Tayra ÖZÇİÇEK

Doç. Dr. Ayşe ERDOĞAN

RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE)

Epirubicin-Hcl?Nin Linalool İle Birlikte Akciğer Kanserinde Apoptotik Etki Ve Etki Mekanizmalarının Ortaya Konması

Melike ÜNAL

Doç. Dr. Sinan UZUNLU

RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

GIDA MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)

Dikenli İncir (Opuntia Ficus-İndica) Yaprağının Gıda Muhafazasında Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma

 Erva GEZER

Dr. Öğr. Üyesi Ezgi TOPTAŞ BIYIKLI

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

BESLENME VE DİYETETİK 

Ağırlık Damgalama Hissi Yaşayan Üniversite Öğrencilerinde Beden Algısı Ve Beslenme İlişkisi

Havva Nur MUTLU

Dr. Öğr. Üyesi Ayça ARACI

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON 

Sanal Sensorimotor Okulomotor Egzersizlerin Ekran Maruziyeti Yaşayan Masa Başı Çalışanlarda Postüral Farkındalık, Göz Yorgunluğu Ve Kaygı Üzerindeki Etkisi: Kesitsel Çalışma

Elif GÜNEŞ

Doç. Dr. Akan BAYRAKDAR

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ 

Doğal Yeşil Ortamlarda Yapılan Yürüyüş Egzersizlerinin Fizyolojik Ve Mental Sağlık Üzerine Etkilerinin İncelenmesi 

İncilay YERELMA

Doç. Dr. Abdullah Burak UYGUR

TIP FAKÜLTESİ

TIP 

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Beyin Göçüne Yönelik Tutumlarının Akademik Başarı Düzeyi Ve Sosyodemografik Etkenler İle İlişkisi

Yağmur SİPAHİ

Doç. Dr. Abdullah Burak UYGUR

TIP FAKÜLTESİ

TIP 

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin İntihara İlişkin Bilgi Düzeyleri Ve İntihar Eden Kişilere Yönelik Damgalama Tutumlarının Akademik Başarı Düzeyi Ve Sosyodemografik Etkenler İle İlişkisi